• OMX Baltic−0,31%262,2
  • OMX Riga0,52%882,11
  • OMX Tallinn−0,18%1 688,85
  • OMX Vilnius−0,03%1 003,23
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 1000,09%8 237,37
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,06
  • OMX Baltic−0,31%262,2
  • OMX Riga0,52%882,11
  • OMX Tallinn−0,18%1 688,85
  • OMX Vilnius−0,03%1 003,23
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 1000,09%8 237,37
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,06
  • 07.11.15, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

VW hea võimalus saada Teslast paremaks

Volkswagen elaks skandaali edukalt üle tulevikku vaadates ning suuremaid riske võttes, kirjutab Bloombergi ajakirjanik Tom Randall.
Volkswagen
  • Volkswagen Foto: epa
Esiteks selgus, et Volkswagen on müünud kokku 11 miljonit diiselautot, millel oli heitgaaside hulga võltsimiseks paigaldatud spetsiaalne tarkvara. Nüüd selgub, et sellele on lisandunud veel 800 000 autot, mille heitgaaside näit pole õige. Heitgaasid on teema, mida riikide juhid sellel kuul Pariisis toimuvatel kliimakõnelustel kindlasti päevakorda tõusevad.
Raske on ette kujutada, milline skandaal oleks autotootjale suuremat kahju teinud. Volkswagen on oma modernse brändi üles ehitanud efektiivsusele, inseneerikale ja soojadele tunnetele. Pettus, reostus ja kopsuvähk: need ei ole sugugi märksõnad, mis inspireeriksid soojasid ja pehmeid tundeid.
Volkswagen suudaks edestada Teslat
Alates skandaali vallandumisest on Volkswagen kaotanud peaaegu poole oma turuväärtusest ning autode hinnad kukuvad. Selleks, et august välja tulla ja võita tagasi uuema põlvkonna usaldus, peab Volkswagen ette võtme kolm tegevust:
Saama puhtaks. Kui probleeme on veel, peab Volkswagen need üles leidma ja kiiresti avalikustama. Pikaajaline ja aeglane „immitsemine“ on hullem kui suur ülestunnistus.
Probleemid tuleb parandada. Kliendid, kes ostsid omale Volkswageni, arvasid, et auto on energiline, kütusesäästlik ja keskkonnasõbralik. Autod tuleb just selliseks muuta või inimestele raha tagasi maksta.
Tesla edestamine. Samal ajal kui Volkswageni insenerid lõid heitgaaside varjamiseks tarkvara, ehitas Tesla akudel töötavat tulevikuautot. Heitgaasid võib ära unustada – elektriautodel pole isegi summutitorusid. Teslal on teiste autotootjate ees tohutu edumaa, aga tegemist on siiski Volkswageniga. Maailma suurim autotootja suudaks Teslat hea tahtmise juures edestada.
Mõni nädal tagasi andis Volkswagen välja pressiteate, milles lubas skandaali valguses muuta efektiivsuse kõrgemaks prioriteediks. Ettevõtte sõnul pööratakse tähelepanu rohkem elektri- ja hübriidautodele. Tegemist on aga pikaajalise plaaniga, mis hõlmab endas populaarsete autode elektriliseks muutmist ning järgmise põlvkonna Phaetoni loomist, mis võiks Teslale konkurentsi pakkuda.
Suured autotootjad pole elektriautodele täispanuseid teinud
See on jätkuvalt Tesla tagaajamine. Peaaegu kõik autotootjad teevad seda (võib-olla varsti ka Google ja Apple). Sellest lihtsalt ei piisa.
Seni pole ükski suurim autotootja täispanust elektriautodele teinud. BMW-d on viimasel aastal Teslaga palju võrreldud, kuid olgem reaalsed: BMW i8 hübriid on inseneerika kunstiteos, kuid elektriline pool on sisuliselt kasutu. Auto elektriline sõiduulatus on vaid 20 miili. Teslast tunduvalt odavama i3 mudeli sõiduulatus on ühe laadimise kohta 80 miili – vähem kui Nissan Leafil.
Tervel turul pole lihtsalt ühtegi elektriautot, mis suudaks Teslale konkurentsi pakkuda. Tesla sõidab ühe laadimisega ligi 300 miili, kiirendab 60 miilini tunnis 2,8 sekundiga ja omab autotööstuse parimat „autopiloodi“ süsteemi, mis täieneb pidevalt. Taskukohasem auto tuleb turule 2017. aastal (oodatav hind ca 28 000 eurot).
Volkswagenil mitu eelist
Volkswagenil on potentsiaali saada Teslast paremaks (või vähemalt tõsiseltvõetavaks rivaaliks). Selleks peab ettevõtte konkreetselt asja kallale asuma. Volkswagenil on kaks suurt eelist: suurus ja raha. Tesla kulutab sellel aastal äri ehitamiseks umbes 1,7 miljardit dollarit. Volkswageni standardite järgi on see väike summa, mida maksta. Autotootja kulutas eelmisel aastal ainuüksi uuringutele ja arendusele kaheksakordse summa. Praegu on Volkswagenil 30 miljardit dollarit vaba raha.
Tesla suurim probleem on tootmisvõimsuse suurendamine. Ettevõtte Model X mudelil on järjekord, mis ulatub järgmise aasta teisse poolde. Akude äri tooted on broneeritud kuni 2017. aastani. Taskukohasema Model 3 abiga loodab Tesla tegevjuht Elon Musk kasvatada autode müüki 2020. aastaks 500 000-ni. Praegu müüb ettevõte umbes 50 000 autot aastas. Paljud analüütikute arvates on seda väga raske saavutada. Volkswagen müüb aga juba praegu 10 miljonit autot aastas – seega pole suurus mingi probleem.
Volkswageni turuväärtus on kukkunud 58 miljardi dollarini ning ettevaatav kasumi ja hinna suhe on 7,5. Alles kiiret kasvu alustava kahjumis Tesla turuväärtus on aga juba 30 miljardit. Tesla on teeninud investorite ja klientide poolehoiu, sest ettevõte teeb kõik, et tulevikuautod ilmuksid tänavatele varem.
Mitte ükski suur autotootja pole sama teinud, vaatamata sellele, et järgmistel aastatel tuleb turule mitmeid uusi elektriautosid. Kui Volkswagen väga tahaks, siis suudaks nad olla esimesed, kes müüvad 28 000 euroga elektriautot, mille sõiduulatus on 300 miili. Ainuke viis, kuidas minevikust lahti saada, on pühenduda tulevikule.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele